loading

آنتی فوم یا ضد کف چیست و چه کاربردی دارد؟

آنتی فوم یا ضد کف

آنتی فوم چیست و چه کاربردی دارد؟

آنتی فوم یا ضد کف، ماده ای شیمیایی است که برای جلوگیری از ایجاد و یا از بین بردن کف در فرآیندهای مختلف صنعتی و خوراکی استفاده می شود.

همانطور که می دانید شرکت پترواکسیر آسیا یک از برترین تولید کنندگان آنتی فوم در کشور می باشد. بر آن شدیم تا اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار کاربران گرامی وب سایت رسمی پترواکسیر قرار دهیم. قبل از هرچیز به تعریف و تاریخچه آن می پردازیم و بعد از آن انواع و نحوه عملکرد آن را به طور تخصصی مورد ارزیابی قرار می دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

علت به وجود آمدن کف:

در ابتدا بهتر است ببینیم فوم یا کف چیست؟ پراکندگی پایدار گاز در مایع، کف یا فوم نامیده می شود که به صورت حباب های هوا در مایعات بدون سورفاکتانت می باشد. بدترین نوع کف، فوم شناور در سطح می باشد. کف ایجاد شده روی سطح ممکن است باعث ایجاد مشکل در سطح مایع شود و باعث سر ریز شدن مخزن یا استخر مورد نظر در اطراف تجهیزات شود که این موضوع یک نگرانی در حوزه ایمنی است، که بایستی به آن توجه ویژه ای شود.

ویژگی ضد کف:

ضد کف ها (anti-foam) که با نام های مختلفی همچون آنتی فوم و دیفومر هم شناخته می شوند، موادی شیمیایی هستند که برای جلوگیری از تولید و ساخت فوم یا کف در مایعات فرآیندی صنعتی و شیمیایی بکار می روند و همچنین کف های ساخته شده را می شکنند. در فرآیندهای صنعتی، همیشه کف ها باعث ایجاد مشکلات می شوند. همچنین آنها باعث ایجاد نقص در پوشش های سطح می شوند.

آنتی فوم ها از پر شدن کارآمد ظروف جلوگیری می کنند. برای جلوگیری از تشکیل کف انواع فرمول شیمیایی ضد کف وجود دارد.که تقریبا پترواکسیر انواع پرکاربرد آن را تولید و عرضه می نماید.

به عبارت دیگر کف گیرها، کف موجود را از بین می برند و آنتی فوم ها از افزایش تشکیل کف جلوگیری می کنند. ضد کف به منظور پیشگیری از تولید کف ناشی از واکنش های مختلف فیزیکی و شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

ضدکف ها عملکرد فوق العاده ای دارند، آنها با ایجاد بی ثباتی روی کف یا حباب های ریز و درشت آنها را از بین می برند.

در بیشتر واکنش های شیمایی، کف تولید می شود. ضد کف یا دیفومر به منظور جلوگیری از ایجاد فوم در طی واکنش مواد استفاده می شود.

فوم می تواند از طریق مکانیکی یا از طریق یک مکانیزم شیمیایی مانند تخمیر ساخته شده باشد. ضد کف ها در سیستم های مختلف تحت تاثیر دما، pH، فشار، حلالیت و سازگاری مواد شیمیایی کار می کنند.

انواع ضد کف ها کدامند؟

1.ضد کف های پایه سیلیکونی:

آنتی فوم های سیلیکونی محصولاتی با کیفیت بالا بر روی سیلیکون حاوی سورفاکتانت های غیر یونی و افزودنی های کاربردی هستند، ضد کف سیلیکونی باعث تغییر مولکول های محلول تنش سطحی مایع شده و به عنوان مواد فعال سطحی (سورفکتانت ها) مشاهده می شوند.. سورفاکتانت های مختلف انواع ضد نفوذ سیلیکون، امولسیون ضد کف، امولسیون ضد کفن سیلیکون و پاکسازی کف تولید می کنند. هنگام تحریک، حباب ها تشکیل شده که بلافاصله با جلوه های گرانشی روبرو می شوند و مایع را در امتداد دیواره حباب به مایع زیر حباب می ریزند. یک تصویر ساده از یک حباب را می توان به عنوان کروی شرح داد، که دارای یک دیواره بیرونی و دیواره داخلی است.

اساسا ضد کف پایه سیلیکون پلیمرهایی با شاخه اصلی سیلیکون هستند. این آنتی فوم ها ممکن است به صورت روغن یا امولسیون مبتنی بر آب تحویل داده شوند. ترکیب سیلیکون از یک سیلیس آبگریز پراکنده در روغن سیلیکون تشکیل شده است. برای اطمینان از پخش شدن سیلیکون، امولسیفایرها افزوده می شوند. ممکن است ترکیب سیلیکون حاوی گلیکول های سیلیکون و سایر مایعات سیلیکونی اصلاح شده باشد.این ضد کف ها دفع کننده های خوبی برای کف هستند و با ضربه زدن به سطح کف و آزاد کردن هوای فرو رفته، کف موجود را از بین می برند.
ضد کف های مبتنی بر سیلیکون ضمنا در سیستم های کف بدون آب مانند روغن خام و پالایش روغن مناسب هستند. برای برنامه های بسیار خواستار سیلیکون های فلورو مناسب هستند.

هنگامی که کشش سطحی به اندازه کافی بالا باشد، تشکیل حباب ها سخت و پایدارتر می شود. اگر یک حباب در حال تحریک مکانیکی باشد، حباب ناشی از هوای نفوذ شده، ساختارهای ورقه ای بسیار پایدار را تشکیل میدهد . اثر مارنگونی یک عامل ثابت کننده بزرگ در فوم است و تحت فشار اسمزی قرار می گیرد. ضد کف سیلیکونی در بعضی موارد، مایع آبی از طریق دیواره حباب کشیده می شود و ناحیه ای از غلظت های بالا و پایین سورفکتانت را تشکیل می دهد که گرادیانت را در امتداد سطح حباب ها ایجاد می کند. شیب می تواند مایع را به دیواره حباب بفرستد، جایی که این پدیده به عنوان یک حمل و نقل سطح شناخته می شود.ویسکوزیته فله نیز به ثبات فوم کمک کرده است. همانطور که ویسکوزیته مایعات افزایش می یابد، هوای نفوذ کرده و یک حباب، می تواند زیر سطح مایع به دام افتاده باشد. افزایش ویسکوزیته سیستم همچنین توانایی ترکیب شدن حباب های کوچکتر را برای تبدیل شدن به حباب بزرگتر کاهش می دهد. اگر حباب به اندازه کافی بزرگ شود (افزایش قطر)، پايداری حباب کاهش می یابد.

انواع ضد کف یا آنتی فوم

آنتی فوم های سیلیکونی در صنایع زیر کاربرد دارد:

  • فرایند های تولید مواد دارویی و غذایی
  • صنایع پتروشیمی
  • سموم و مواد شیمیایی دفع آفات کشاورزی
  • مواد شوینده و پاک کننده
  • صنعت نساجی و چرم
  • صنایع تولید رنگ و مواد پوشش دهنده
  • تولید کاغذ
  • واحدهای تصفیه پساب
  • تولید رزین های امولوسیونی
  • پالایش نفت
  • حفاری

۲. ضد کف های پایه آبی

آنتی فوم‌ های پایه آبی از انواع مختلفی از مواد که در یک پایه آبی به راحتی حل می‌شوند، ساخته می شوند. در واقع ضد کف های پایه آبی انواع مختلفی از روغن ها یا واکس ها هستند که در یک پایه آبی پخش شده اند. ساختار آن ها به طور معمول متشکل از روغن ، روغن های گیاهی و واکس های بلند زنجیره الکل های چرب مانند الکل آمین و الکل آمید، صابون های چرب و یا استر هاست

۳. ضد کف های پایه غیر آبی

از آنتی فوم های غیر آبی می توان در سیستم های غیر آب مانند حلال های آلی و روغن های معدنی استفاده کرد. هیدروکربن های نامحلول، پلی دی متیل سیلوکسان ها، الکل ها، استئارت ها و گلایکول ها از جمله آنتی فوم های غیر آبی می باشند.
آنتی فوم های سیلیکونی در بسیاری از صنایع نظیر تولید رزین های امولوسیونی، پالایش نفت، حفاری و دیگر فرآیندهای شیمیایی نظیر صنعت نساجی قابل استفاده هستند. از جمله مزایای ضد کف های سیلیکونی می توان به عدم ایجاد خوردگی در تجهیزات مورد استفاده، عدم فراریت و بازدهی بالای آن برای از بین بردن کف اشاره کرد.

تاریخچه ضد کف ها:

یکی از ویژگیهای اصلی ضد کف ، این است که خیلی راحت و به سرعت زیاد روی سطح کف، گسترش می یابد.
ضد کف ها ، اغلب با حرکت کردن به سمت سطح بین آب و هوا به آسانی کف موجود در فرآیند را از بین می برند .
این عمل باعث از بین رفتن سطح کف و ترکیدن حبابهای هوا می شود.

اولین ضد کف ها یی که شناخته شد، صرفا هدفشان از بین بردن کف قابل مشاهده روی سطوح بود و در این میان الکلهای چرب، نفت سفید، نفت کوره ای و سایر فرآورده های نفتی سبک برای از بین بردن کف استفاده می شدند. دیگر نفتهای گیاهی و الکل های چرب (C7 – C22 ) نیز در بعضی مواقع مورد استفاده قرار می گرفت ولی مشکل این بود که الکلها جزء آنتی فوم های گران قیمت بودند.
.
در سالهای ۱۹۵۰، آزمایشات بر آنتی فوم هایی مبتنی بر سیلیکون شروع شد این آنتی فوم ها بر پایه نفت سیلیکون یا پایه پلی متیل سیلوکسان (روغن سیلیکون) پراکنده در آب یا روغن سبک بودند که در آب یا نفت سبک پراکنده می شدند. ولی مشکل اینجا بود که باعث ایجاد اختلالات سطح در بسیاری از کاربردها مانند رنگها و کاغذها می شدند.
و سرانجام در سال ۱۹۶۳،تحولی بوجود آمد و اولین آنتی فوم ها با ذرات آب گریز(سیلیس های آبگریز) در نفت سبک، اختراع شد.و قابل ذکر است که توسعه ضد کف های پایه سیلیکونی با استفاده از امولسیفایرهای مختلف و روغن های اصلاح شده سیلیکون کماکان ادامه دارد.
در اوایل دهه ۷۰، موم های آبگریز مانند Ethylene bis stearamide توسعه یافتند.آنها در نفت پراکنده می شدند،
این نوع از آنتی فوم ها، بسیار موثرو کاربردی بودند اما بحران نفت و گرانی ان در ۱۹۷۳ باعث گران شدن آنها و منجر به فشار برای کاهش نفت شد.
اینجا بود که محققان راه جدیدی یافتند و آن راه حل، اضافه کردن آب بود، آب اضافه شد و آنتی فوم های مبتنی بر آب توسعه یافتند.
همچنین توسعه ی آنتی فوم های سیلیکونی، با استفاده از امولسیونهای مختلف و تغییر در روغن های سیلیکونی ادامه یافت.
در اوایل ۱۹۹۰، آنتی فوم های امولسیون سیلیکون به علت این که کمترین مشکل و بیشترین اثربخشی را داشت و ضمنا اختلالات خیلی کمی در سطوح بوجود می آورد ، در صنعت خمیر چوب مورد استفاده قرار گرفت و نتیجه موفقیت آمیز بود..

آنتی فوم یا ضد کف
علت استفاده از ضد کف چیست ؟

نحوه عملکرد ضد کف(مکانیزم تخریب کف توسط ضد کف):

در حالت کلی یک ضد کف در محیط کف نامحلول است و خواص فعال سطحی دارد. یک خاصیت اساسی یک محصول ضد کف، ویسکوزیته کم و امکان گسترش سریع آن روی سطوح فوم است. این ماده به سطح مایع هوا وابسته است و در آن لایه های کف را بی ثبات می کند. این باعث پارگی حباب های هوا و از بین رفتن سطح کف موجود می شود. حباب های هوای ورودی جمع می شوند و حباب های بزرگتر با سرعت بیشتری به سطح مایع بالا می روند. و عمل کف زدایی از سطح مایعات اتفاق می افتد.

مطالعات نشان داده است که ذرات معلق نا سازگار با آب در ضد کف ها نیروی مانع ورودی به لایه غشاء را کاهش می دهد و ضد کف را بسیار کارا و موثر می سازد. ساختار کف بفوریت شروع به تخلیه می شود بعد از اینکه لایه حباب کف ضعیف و لاغر می شود . قطره ضد کف در طول لایه غشاء یک عدسی روغنی می سازد. قطره کشیده می شود همانگونه که لایه های غشاء با یکدیگر مماس و فشرده می شوند و در نهایت با پاره شدن قطره کشیده شده حباب کف می ترکد. این عمل در حدود چند ثانیه رخ می دهد بطوریکه جزء مشخصه های ضد کف های سریع می باشد . اگر قطره روغنی نتواند وارد غشاء شود و کف را تخریب کند طبیعتا” درمرزهای حباب کف به تله افتاده و بعنوان یک مایع اضافی در ساختار مجرای تخلیه کف به بیرون از حباب هدایت می شود .

ایجاد فوم در اثر حل شدن مولکول های گاز در مایع است. مولکول های ضد کف، تنش سطحی مایع را تغییر می دهند و به عنوان مواد فعال سطحی یا سورفکتانت ها عمل می کنند. ماهیت سورفکتانت ها می توانند غیر یونی، کاتیونی، آنیونی یا آمفوتریک باشند. سورفاکتانت های مختلف برای تولید انواع آنتی فوم مورد استفاده قرار می گیرد.
عملکرد استفاده از ضد کف به نوع کف یعنی ماکرو و میکرو بودن آن، بستگی زیادی دارد. ضد کف ها با نفوذ به لایه های فوم، عمل کف زدایی را انجام می دهند.
مواد معمول مورد استفاده در تولید ضد کف عبارتند از: روغن های نامحلول، پلی دی متیل سیلوکسان ها و سایر سیلیکون ها، استئارات ها و گلیکول هاو الکل های خاص. از این افزودنی برای جلوگیری از تشکیل فوم استفاده می شود و یا برای شکستن فومی که قبلاً تشکیل شده است، آن ها را به سیستم اضافه می کنند

همچنین بخوانید: روان کننده های مناسب برای انواع کمپرسور

 

آنتی فوم یا ضد کف

علت استفاده از ضد کف در صنایع مختلف:

همانطور که میدانید در فرآیندهای صنعتی ، فوم ها مشکلات جدی را ایجاد می کنند و باعث کاهش بازدهی تولید و ایجاد اثرات منفی و نزولی بر فرآیندها می شود. تولید کف مشکلات زیادی را ایجاد کرده و تاثیرات نامطلوبی را بر صنعت مربوطه به میگذارد. از این رو استفاده از ضد کف امری مهم و ضروری می باشد. به طور کلی کف در فرآیندهای فرآوری مواد غذایی، تخمیر، صنعت نساجی، چاپ جوهر، تولید مواد شیمیایی، تولید رنگ، چسب، پوشش و رزین در اختلاط، فیلتراسیون، رقیق سازی، پر کردن ظروف محصول، تقطیر و رفلاکس به وجود می آید. ایجاد کف در صنایع مختلف باعث کاهش بازده تجهیزات و افزایش هزینه‌‌ ها می‌ شود، به همین دلیل کنترل و اقدامات لازم برای حذف این پدیده ارزش بسیار زیادی برای صنایع دارد.. کف ها باعث ایجاد نقص در پوشش های سطح می شوند و از پر شدن کارآمد ظروف جلوگیری می کنند.علاوه بر این، سرعت واکنش های شیمیایی را کاهش می دهد

تشکیل فوم در اثر حل شدن مولکول های گاز در مایع است. مولکول های ضد کف، تنش سطحی مایع را تغییر می دهند و می توانند به عنوان مواد فعال سطحی یا سورفکتانت ها عمل کنند. ماهیت سورفکتانت ها می توانند غیر یونی، کاتیونی، آنیونی یا آمفوتریک باشند. سورفاکتانت های مختلف برای تولید انواع آنتی فوم کاربرد دارد.

عملکرد استفاده از ضد کف به نوع کف یعنی ماکرو و میکرو بودن آن، بستگی دارد. ضد کف ها با نفوذ به لایه های فوم، عمل کف زدایی را انجام می دهند.

مواد معمول مورد استفاده در تولید ضد کف عبارتند از: روغن های نامحلول، پلی دی متیل سیلوکسان ها و سایر سیلیکون ها، الکل های خاص، استئارات ها و گلیکول ها. از این افزودنی برای جلوگیری از تشکیل فوم استفاده می شود و یا برای شکستن فومی که قبلاً تشکیل شده است، آن ها را به سیستم اضافه می کنند. برای مشاهده ضدکف ها در پترو اکسیر به منوب محصولات رفته و ضدکف مورد نظر خود را انتخاب کنیدو همچنین برای اطلاع در مورد قیمت آنتی فوم می توانید با کارشناسان پترو اکسیر از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

آنتی فوم یا همان ضد کف در چه صنایعی کاربرد دارد؟

در صنایع مختلف زیر ضد کف به کار برده می شود:

  • فرآوری مواد غذایی
  • تولید مواد شیمیایی
  • صنعت سیمان
  • صنایع بهره برداری نفت
  • صنایع تولید کاغذ
  • صنایع پوشش دهی و رزین
  • صنایع معدنی
  • صنایع پلاستیک سازی
  • صنایع غذایی
  • نفت و گاز و پتروشیمی
  • سموم کشاورزی
  • صنایع شوینده و پاک کننده
  • روغن خام و پالایش روغن
  • مدیریت فاضلاب و واحدهای تصفیه پساب
  • صنایع تولید رنگ
  • صنعت نساجی و چرم سازی
  • تولید قطعات خودرو و لوازم جانبی
  • صنایع شیمیایی
  • محافظت از محصولات زراعی
  • ساخت پالپ
  • کاغذ سازی
  • تخمیر
  • تولید چسب
  • جوهر چاپ
  • حفاری
  • داروسازی

سوالات متداول در خصوصو آنتی فوم یا ضد کف:

1-ضد کف یا آنتی فوم چیست؟

ضد کف ها (anti-foam) که با نام های مختلفی همچون آنتی فوم و دیفومر هم شناخته می شوند، موادی شیمیایی هستند که برای جلوگیری از تولید و ساخت فوم یا کف در مایعات فرآیندی صنعتی وشیمیایی بکار می روند و همچنین کف های ساخته شده را می شکنند.

2-آنتی فوم سیلیکونی با آنتی فوم غیر سیلیکونی چه تفاوتی دارند؟

آنتی فوم ها در انواع مختلفی موجود هستند که از انواع آنها می توان به آنتی فوم سیلیکونی، آنتی فوم با پایه روغنی و آنتی فوم با پایه آب اشاره داشت که هر یک کاربرد و ویزگی های خاص خود را دارا هستند. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان پترو اکسیر در ارتباط باشید و یا به مقالات مرتبط موجود در سایت مراجعه نمایید.

3-قیمت انواع آنتی فوم چقدر است؟

آنتی فوم ها همانطور که بیان داشت دارای انواع مختلف و با ساختارهای متفاوتی هستند که این امر نیز سبب می شود قیمت هر یک از دیگری تفاوت داشته باشد. همچنین به دلیل نوسانات بازار نمی توان قیمت واحدی برای آن بیان داشت. برای اطلاع از به روزترین قیمت آنتی فوم با ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

انواع ضدکف تولید شده داخلی در شرکت پترو اکسیر آسیا

خوب با مطالعه مطالب قبل اکنون می توانید یک آنتی فوم خوب انتخاب کنید.
شرکت پترو اکسیر آسیا یکی از برترین تولید کنندگان ضدکف می باشد و با افتخار بالاترین کیفیت را درکنار قیمت مناسب این محصول ارائه می دهد. در زیر به معرفی، کاربرد، نحوه نگهداری و عرضه آنها می پردازیم:

1-ضدکف لاتکس EKSIR DE-44:

موارد کاربرد ضدکف لاتکس

ضد کف لاتکس  100% فعال مورد استفاده درصنایع پلیمری می باشد. این ضدکف برای جلوگیری، کنترل و از بین بردن کف درسیستم های لاتکس سنتزی بخصوص بر پایه ی استایرن، بوتا دی ان و پلی ونیل استات، اکریلیک و آلکیدهای پایه آب طراحی شده است. این محصول دارای کشش سطحی مناسبی می باشد و از به وجودآمدن مشکلاتی نظیر چشم ماهی و پوسته پرتغالی جلوگیری می کند.
ضدکف مناسب برای سیستم های رزینی (ABSو … )، سیستم های لاتکس (ترکیباتNBR SBR/،NBR ،SBR ،CR ) و همچنین قابل استفاده در صنایع نفت وگاز، تولید پالیش، شوینده ها و…می باشد.

ویژگی های ضدکف لاتکس

• قابل استفاده در رنج وسیع pH
• غلیظ و مقرون به صرفه
• موثر و با تاثیرطولانی مدت
• غیرسمی

شرایط نگهداری ضدکف لاتکس

این محصول درمحل سر پوشیده و به صورت درب بسته، دردمای معمولی حداقل به مدت یکسال قابل نگهداری می باشد.
بسته بندی ضدکف لاتکس
ضدکف لاتکس در ظرف پلی اتیلینی 220 لیتری استاندارد بسته بندی وعرضه می گردد.

همچنین بخوانید: روغن هیدرولیک و ویژگی های آن

انواع ضد کف یا آنتی فوم

2-ضد کف صنایع کاغذ سازی EKSIR PD-500

موارد کاربرد ضد کف صنایع کاغذ سازی

رصنایع پالپ و کاغذ سازی، کف در مراحل مختلف ایجاد می شود، ضد کف ها در صنایع چوب و کاغذ برای کاهش میزان کف استفاده می شود. این ضد کف ها برای مقابله با کف های سطحی و هوای به دام افتاده استفاده میشوند.همچنین از تشکیل مجدد کف نیز جلوگیری می کنند.
ضد کف غیر سیلیکونی مناسب برای صنعت کاغذ سازی می باشد که در مراحل مختلف از جمله تصفیه آب قابل استفاده است. این ضد کف با PH و مواد شیمیایی مصرفی در این صنعت کاملا سازگار می باشد.
در صنایع پالپ و کاغذ سازی در فرآیندهای مختلف قابلیت استفاده دارد و سبب افزایش کیفیت محصول نهایی در فرآیندها، کاهش مصرف آب، مواد شیمیایی و هزینه ها می گردد.

ویژگی های ضد کف صنایع کاغذ سازی

• ماندگاری بالا و دوز مصرف پایین
• خاصیت ضد کفی و کف زدایی بالا
• سازگاری کامل با لیکور سیاه و مناسب با شرایط تولید
• غیر سمی و سازگار با محیط زیست
شرایط نگهداری ضد کف صنایع کاغذ سازی
این محصول در محل سر پوشیده به صورت درب بسته و در دمای معمولی حداقل به مدت یکسال قابلیت نگهداری دارد.
بسته بندی ضد کف صنایع کاغذ سازی
در شبکه های پلی اتیلنی 220 لیتری استاندارد بسته بندی و عرضه می گردد.

3-ضد کف شیرین سازی گاز EKSIR GS-90

موارد کاربرد ضد کف شیرین سازی گاز

در فرآیند شیرین سازی گاز طبیعی، گازهای اسیدی مانند دی اکسید کربن و هیدروژن سولفید را توسط آمین حذف می کنند. یکی از مشکلات شایع این فرآیند کف کردن آمین است. کف کردن سبب ایجاد مشکلاتی از جمله افزایش هزینه های عملیاتی و کاهش بهره وری فرآیندها خواهد شد.
یک ضد کف موثر که در فرآیند های شیرینی سازی گاز استفاده می شود. این محصول با کاهش میزان کف، ظرفیت تولید را افزایش می دهد. محصول فوق با کلیه آمین ها و گلایکول هایی که در این خطوط مورد استفاده قرار می گیرند سازگاری دارد.
ضد کف موثر در کلیه فرآیند های شیرین سازی گاز در صنایع مختلف از جمله پالایشگاه، پتروشیمی ها، صنایع تولید گازهای طبی، صنعتی و …. قابل استفاده می باشد.

ویژگی های ضد کف شیرین سازی گاز

• براحتی در آب پراکنده میشود
• قابل استفاده در رنج وسیع دمایی
• سرعت بالا در شکستن کف و ممانعت از تشکیل مجدد کف

شرایط نگهداری ضد کف شیرین سازی گاز

این محصول در محل سرپوشیده، به صورت درب بسته و در دمای معمولی حداقل به مدت یکسال قابل نگهداری می باشد.
بسته بندی ضد کف شیرین سازی گاز
در بشکه های پلی اتیلینی 220 لیتری استاندارد بسته بندی و عرضه می گردد.

همچنین بخوانید: روغن صنعتی

انواع ضد کف یا آنتی فوم

4-ضدکف های سیلیکونی

موارد کاربرد ضدکف های سیلیکونی

کنترل کف در صنایع مختلف، نقش مهمی در راندمان فرآیند ها و کاهش هزینه ها دارد.کف زیاد اثرات منفی و مخربی در فرآیندهای تولید، بسته بندی و حمل و نقل ایجاد می کند. همچنین با کاهش ظرفیت تجهیزات سبب افزایش زمان تولید، افزایش هزینه ها و کاهش کیفیت محصول می شود. ضد کف های سیلیکونی یک از ضدکف های ایده آل در صنایع مختلف محسوب می شود که به طور سریع و موثر سبب از بین رفتن کف و ممانعت از ایجاد مجدد آنها می شود.
ضد کف های سیلیکونی این شرکت تهیه شده از مرغوب ترین مواد سیلیکونی و سایر افزودنی هاست که قابلیت استفاده در صنایع مختلف را دارد. این محصول به طور کامل در سیستم های آبی پراکنده می شود و از شکل گیری مقادیر ناچیز کف جلوگیری می کند. این محصول به صورت مایع و در رنج های مختلف ویسکوزیته و قدرت با گرید بندی های زیر ارائه می شود.

  • EKSIR PS-ED
  • EKSIR PS-EL
  • EKSIR PS-FL
  • EKSIR PS-EZ
  • EKSIR PS-FH
  • EKSIR PS-FM
  • EKSIR PS–FZ
  • EKSIR SW-50

باتوجه به سازگار بودن ضد کف های سیلیکونی در محدوده وسیعی از صنایع ماننده: نساجی، تکمیل پارچه، رنگسازی، صنایع حفاری، نفت و افزودنی های بتن، صنایع آب و پساب و … قابل استفاده می باشد.

ویژگی های ضدکف های سیلیکونی

پراکنده شدن کامل محصول در محیط
• جلوگیری از تشکیل مجدد کف
• پایداری بالا در زمان استفاده و نگهداری
• موثر در رنج وسیعی از صنایع

شرایط نگهداری ضدکف های سیلیکونی

این محصول در محل سر پوشیده به صورت درب بسته و در دمای معمولی حداقل به مدت یکسال قابل نگهداری می باشد.

بسته بندی ضدکف های سیلیکونی

به درخواست مشتری در بشکه های پلی اتیلنی 60 ، 20 و 220 کیلوگرمی قابل بسته بندی و عرضه می باشد.

5-ضد کف روغنی EKSIR-PO600

موارد کاربرد ضد کف روغنی

EKSIR-PO600 محصولی است که از بهترین روغن های گیاهی و مواد افزودنی مجازساخته شده است. این محصول به صورت یک عامل کنترل کننده کف چند منظوره عمل می کند. این ماده به صورت کف زدا عمل کرده و از شکل گیری حباب جلوگیری می نماید و هم به صورت عامل ضد کف عمل کرده و حباب ها و کف ایجاد شده در حین عملیات را از بین می برد.
ضد کف تهیه شده از روغن های گیاهی و مواد مجاز، قابل استفاده در صنایع غذایی، بهداشتی، نساجی و رنج وسیعی از صنایع می باشد.

ویژگی های ضد کف روغنی
  • جلوگیری از تشکیل کف های جدید
  • پایداری بسیار زیاد
  • دارای اثر طولانی مدت
  • موثر در رنج وسیعی از PH
  • غیر سمی
شرایط نگهداری ضد کف روغنی

در محل سرپوشیده و بصورت درب بسته، در دمای معمولی حداقل به مدت یک سال قابل نگهداری می باشد. همچنین این محصول دارای گریدهای مختلفی می باشد که با توجه به نیاز مشتری و نظر کارشناسان واحد مهندسی فروش قابل ارائه است.

بسته بندی ضد کف روغنی

به درخواست مشتری در بشکه های 20، 60 و 220 کیلوگرمی پلی اتیلنی قابل بسته بندی و عرضه می باشد.

همچنین بخوانید: خرید روغن هیدرولیک

انواع ضد کف یا آنتی فوم

6-ضد کف خوراکی EKSIR PF-005

موارد کاربرد ضد کف خوراکی

محصولی است که از مواد اولیه ی کاملاً خوراکی تهیه شده است. این ترکیب بر پایه ی مواد گیاهی بوده و کفی که به دلیل وجود گاز یا حباب های هوا در مایع متلاطم توسط همزدن، تکان دادن، جوشاندن، مخلوط کردن، پر و یا تخلیه کردن مواد در شرایط با سرعت زیاد حاصل می شود را از بین می برد. حضور کف در پروسه های تولید مواد خوراکی می تواند باعث کاهش ظرفیت، کیفیت و اتلاف محصول گردد و لذا استفاده از ضد کف اجتناب ناپذیر است.
در صنایع غذایی، تخمیری، تولید نوشیدنی ها، بسته بندی محصولات، شستن سبزیجات، فرآیندهای جوشاندن و … قابل استفاده می باشد. این ضد کف در سایر صنایع نیز قابلیت استفاده دارد.

ویژگی های ضد کف خوراکی
  • پراکندگی سریع در محلول
  • پایداری نسبی
  • رقیق شدن آسان با آب
  • نرخ مصرف پایین و کاملاً اقتصادی
  • پایداری در رنج وسیع دمایی
شرایط نگهداری ضد کف خوراکی

این محصول در محل سرپوشیده، به صورت درب بسته ،در دمای معمولی حداقل به مدت یکسال قابل نگهداری می باشد.

بسته بندی ضد کف خوراکی

در بشکه های پلی اتیلنی 220 کیلوگرمی استاندارد بسته بندی و عرضه می گردد.

7-ضد کف تخمیری EKSIR FD-50

موارد کاربرد ضد کف تخمیری

در طی فرآیند تخمیر بسیاری از مواد اولیه از جمله نشاسته، شکر و مواد پروتئنی به عنوان ماده کف زا عمل می کنند و همچنین گاز یا هوای به دام افتاده به دلیل اغتشاش درفرمانتور سبب ایجاد کف فراوان می شود.
ضد کف کاملا آلی می باشد که به طور کامل در آب پراکنده می شود. این ماده قابلیت استریله شدن در اتو کلاو را داشته و هم چنین می تواند به راحتی به داخل فرمانتور ها پمپ شود.
ضد کف با کارایی بالا که می تواند کف تولید شده در فرآیند های مختلف تخمیری از جمله فرآیند تولید سیتریک اسید، مخمرها، آنتی بیوتیک ها، الکل ها، گلوتامیک اسید، آنزیم ها، پروتئین ها و نوکلئوتیدها را به طور موثر کنترل کند.

ویژگی های ضد کف تخمیری
  • کارایی بالای ضد کف و کف زدایی فراوان
  • طراحی علمی فرمولاسیون جهت فرآیند تخمیر
  • بی طعم و بو و غیر رسمی
  • عاری از سیلیکون
شرایط نگهداری ضد کف تخمیری

این محصول در محل سرپوشیده به صورت درب بسته، در دمای معمولی حداقل به مدت یکسال قابل نگهداری می باشد.

بسته بندی ضد کف تخمیری

در شبکه های پلی اتیلینی 220 کیلوگرمی استاندارد بسته بندی و عرضه می گردد.

همچنین بخوانید: آنتی فوم یا ضد کف چیست؟

انواع ضد کف یا آنتی فوم

8-ضد کف پودری EKSIR PP-300

موارد کاربرد ضد کف پودری

کف از پراکنده شدن هوا و یا گاز در مایع به وجود می آید و این پراکندگی پایدار می شود. وجود کف سبب به وجود آمدن مشکلات جدی در صنایع خواهد شد و در صورت کنترل نشدن باعث کاهش ظرفیت تولید ،افزایش هزینه ها و زمان فرآیند تولید خواهد شد.
ضد کف پودری با قدرت کف زدایی بالا در صنایع مختلف از جمله صنایع ساختمانی، حفاری و…کاربرد دارد. این ضد کف به راحتی با سایر مواد ترکیب شده و از گلوله شدن و تجمع آنها جلوگیری کرده و با آزاد کردن هوای به دام افتاده، سطحی یکنواخت با خواص مکانیکی اصلاح شده به وجود آورده و سبب افزایش کیفیت و راحتی انجام فرآیند خواهد شد.
در صنایع مختلف از جمله صنایع ساختمانی از قبیل سیمان ،گروت، گچ و صنایع حفاری قابل مصرف می باشد.

ویژگی های ضد کف پودری
  • جلوگیری از تجمع و گلوله شدن سیمان و مواد پودری
  • کاهش موثر میزان کف
  • قابل استفاده در انواع سیمان
  • کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه
شرایط نگهداری ضد کف پودری

این محصول در محل خشک و خنک و در بسته بندی اولیه حداقل به مدت یکسال قابل نگهداری می باشد.
بسته بندی ضد کف پودری
در کیسه های 25kg و مقادیر بالاتر ( به درخواست مشتری) بسته بندی و عرضه می گردد.

9-ضد کف الکلی EKSIR A-800

موارد کاربرد ضد کف الکلی

کف از پراکنده شدن هوا یا گاز ها در مایع به وجود می آید و این پراکندگی پایدار می شود. وجود کف سبب به وجود آمدن مشکلات جدی در صنایع خواهد شد و در صورت کنترل نشدن باعث کاهش ظرفیت تولید، هزینه بری و افزایش زمان فرآِیند تولید خواهد شد.
یک عامل ضد کف و کف زدای موثر در سیستم های آبی می باشد و به خوبی در آب پراکنده شده و حباب و کف های ایجاد شده را از بین می برد.
برای از بین بردن کف در صنایع نفت نظیر پالایشگاه ها، پتروشیمی ها، واحدهای دهیدراتاسیون گلایکول ، ساخت آسفالت ،قیر و جوهر قطران، صنایع نساجی، صنایع رنگ معدنی و سایر صنایع کاربرد دارد.

ویژگی های ضد کف الکلی
  • قابلیت پراکندگی سریع و یکنواخت
  • جلوگیری از تشکیل مجدد کف
  • پایداری بالا
  • آماده مصرف
  • سازگار با محیط زیست
شرایط نگهداری ضد کف الکلی

در محل سرپوشیده به صورت درب بسته و در دمای معمولی حداقل به مدت یکسال قابل نگهداری می باشد.
توجه: محصول ضد کف الکلی این شرکت با توجه به نیاز مشتری و شرایط خاص صنایع در گرید های مختلف قابل عرضه می باشد.

بسته بندی ضد کف الکلی

در بشکه های پلی اتیلنی 220 کیلوگرمی استاندارد، بسته بندی و عرضه می گردد.

چگونه یک آنتی فوم مناسب انتخاب کنیم؟

برای اینکه یک آنتی فوم خوب انتخاب کنیم موارد زیر مهم است:

  1. در فرایند کف‌سازی نامحلول باشد.
  2. کشش سطحی کمتری از محیط کف داشته باشد.
  3. به سرعت در سیستم کف پراکنده شود.
  4. هزینه مناسب یا نسبت قیمت به عملکرد،
  5. در دوزهای پایین هم کارایی بالا داشته باشد
  6. به آسانی مورد استفاده قرار گیرد (در امولسیون مبتنی بر آب یا به صورت پودر)،
  7. به شرایط فرایند حساسیت نشان ندهد. (PH، دما، سختی آب)،
  8. اثرات منفی بر کیفیت محصول در صنعت مورد نظر نداشته باشد به عبارت دیگر ته نشین نشود، و واکنش منفی نداشته باشد و در محصول نهایی نقص ایجاد نکند
  9. اثرات منفی و مخرب برای محیط زیست نداشته باشد

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.