loading

قیمت روغن هیدرولیک آسانسور

قیمت روغن هیدرولیک آسانسور

امروزه از آسانسورها در بیشتر ساختمان ها استفاده می شود. اما برای کارکرد راحت و سریع این دستگاه لازم است که از روغن هیدرولیک جهت روغن کاری کابل و موتور آن استفاده شود. قیمت روغن هیدرولیک آسانسور و عوامل مختلف تاثیر گذار بر این قیمت را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

روغن هیدرولیک آسانسور

امروزه با گسترش صنایع تولید کنندگان فراوانی اقدام به تولید روغن هیدرولیک با کیفیت های مختلف نموده اند. این روغن ها در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. آسانسورها نیز به عنوان یک دستگاه متحرک نیاز به روغن هیدرولیک جهت حرکت راحت و ساده خواهد داشت. این روغن ها مانع صدا و لرزش آسانسور در حین حرکت می شوند. مصرف این روغن ها متفاوت بوده و در بعضی از مواقع می توان این روغن ها را توسط روغندان های مخصوص به طور مستقیم بر روی قسمت های مورد نیاز آسانسور مصرف نمود.

انواع روغن صنعتی برای آسانسور

توجه نمایید که آسانسورها به دو نوع دسته موتور مجهز هستند که هر کدام نیاز به روغن مخصوص دارند. روغن هیدرولیک آسانسور تنها بر روی موتورهای هیدرولیکی استفاده می شود. استفاده از این روغن ها باعث کاهش گرما و مصرف انرژی در این تجهیزات شده و علاوه بر آن فرسودگی قطعات را نیز در این دستگاه کاهش می دهد.

روغن صنعتی به دو گروه سینتتیک و معدنی دسته بندی می شوند. بهتر است که برای آسانسورها از انواع سینتتیک روغن هیدرولیک استفاده شود. قیمت روغن هیدرولیک آسانسور در این گروه نیز بسته به چند عامل ممکن است متغیر باشد. علاوه بر موتور قطعات دیگری نیز در آسانسورها نیاز به روغن کاری دارند. سیم بکسل آسانسور نیز از جمله قطعات قابل روغن کاری در این دستگاه است. روغن کاری این قطعه در آسانسورها مانع از فرسایش سریع آن می شود.

همچنین بخوانید: قیمت روغن هیدرولیک صنعتی

قیمت روغن هیدرولیک آسانسور

عوامل موثر بر قیمت روغن هیدرولیک آسانسور

همان گونه که گفته شد تولیدکنندگان مختلفی در ایران اقدام به تولید این گونه روغن ها می نمایند که با توجه به اعتبار این گروه قیمت روغن هیدرولیک آسانسور تولید شده توسط این تولید کنندگان نیز دارای قیمت متفاوتی است. اما عوامل دیگری نیز بر قیمت روغن هیدرولیک آسانسور تاثیر دارد از جمله این عوامل می توان به چند مورد مهم اشاره نمود.

مقاومت روغن در برابر اکسید شدن

معمولا روغن هایی که در برابر اکسید شدن مقاومت بیشتری داشته باشند دارای قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر هستند. در زمان خرید روغن هیدرولیک به این نکته توجه نمایید. هنگام اکسید شدن این روغن ها ایجاد حالت لاکی و افزایش مواد اسیدی در روغن باعث خوردگی در قطعات آسانسور می شود. هر چه افزایش حرارت در این قسمت بیشتر باشد شدت اکسید شدن روغن افزایش یافته و فرسودگی نیز زودتر اتفاق می افتد.

مقاومت در برابر خوردگی

روغن هیدرولیک آسانسور باید مانع از خوردگی قطعات در زمان کار شود. حرارت زیاد و مجاورت با هوا میزان جذب رطوبت در روغن ها را افزایش می دهد. این کار باعث می شود تا قطعات در برابر خوردگی و فرسودگی مقاومت کمتری داشته و سرعت فرسایش در آن ها بیشتر شود.

عدم کف کردگی در روغن

مخلوط شدن روغن با هوا باعث می شود تا کف بر روی روغن ایجاد شود. روغن هایی که از مواد مخصوص برای عدم ایجاد کف در آن ها استفاده شده باشد دارای قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر است. قیمت روغن هیدرولیک آسانسور با مواد ضد کف اگر چه کمی بالاتر است اما باعث می شود تا کشش در سطح روغن کمتر شده و هوا با روغن مخلوط نشود. علاوه بر آن می توان با تمیز کردن روغن ها از ایجاد کف بر روی آن نیز جلوگیری نمود.

سازگاری با پمپ آسانسور

در صورتی که روغن صنعتی مصرفی در آسانسور با پمپ آن سازگاری نداشته باشد باعث می شود تا در این قسمت آسیب ایجاد شود. بعضی از روغن های هیدرولیک دارای مواد ضد آتش و ضد استهلاک هستند که باعث بروز آسیب در قطعات آسانسورها می شوند. قیمت روغن هیدرولیک آسانسور با توجه به دارا بودن این مواد تغییر می کند.

همچنین بخوانید: روغن هیدرولیک و ویژگی های آن

قیمت روغن هیدرولیک آسانسور

ویژگی های روغن هیدرولیکی آسانسور

  • دارا بودن ویسکوزیته حدود 100 استوک.
  • غلظت مناسب این روغن ها
  • عدم اسیدی یا قلیایی بودن روغن
  • دارای چسبندگی مناسب بر روی سیم بکسل
  • عدم شستشو با آب
  • بالا بودن زمان اکسید شدن یا بخار شدن

برای خرید روغن هیدرولیک آسانسور با بهترین کیفیت و دارا بودن عملکرد بالا می توانید به سایت پترو اکسیر مراجعه فرمایید. قیمت روغن هیدرولیک آسانسور در پترو اکسیر با توجه به بالا بودن کیفیت آن بسیار مناسب بوده و موجب خوردگی و فرسودگی در قطعات آسانسور نمی شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و چگونگی خرید روغن هیدرولیک آسانسور با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: روغن هیدرولیک صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

قیمت روغن هیدرولیک آسانسور

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.