loading

انواع روغن هیدرولیک ، ویژگی ها و کاربرد

انواع روغن هیدرولیک

این روغن ها به شکل توسعه یافته ای به عنوان سیال هیدرولیک به کار برده می شوند. از امتیازات این روغن ها می شود به هزینه مقرون به صرفه ،دسترسی آسان و امکان عرضه در ویسکوزیته های گوناگون و همین طور مناسب بودن محدوده درجه حرارت کاری و ماندگاری شیمیایی اشاره کرد. باید دقت داشت که در درجه حرارت های زیاد شکست شیمیایی، ایجاد حالت اسیدی، تشکیل لجن و کم شدن مزیت روانکاری رخ خواهد داد.ما در پیرو اکسیر آسیا این مقاله را آماده کردیم تا شما عزیزان با انواع روغن هیدرولیک آشنا شوید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روغن هیدرولیک رابط نقل و انتقال انرژی در همه سیستم های هیدرولیکی می باشد. البته عملکرد روغن هیدرولیک بسیار بیشتر و بالاتر از نقل و انتقال قدرت است. با اینکه انتقال انرژی هیدرولیک مقصود اصلی این روغن است اما چهار استفاده دیگر هم دارد که عبارتند از انتقال حرارت، حذف آلودگی، آب بندی و روانکاری . ما در پترو اکسیر آسیا این مطلب را آماده کردیم تا شما عزیزان بدانید روغن هیدرولیک چیست؟ و چه کارکرد هایی دارد . با ما همراه باشید.

روغن هیدرولیک صنعتی یک روغن صنعتی پرکاربرد است که امروزه به طور گسترده ای در سیستم های هیدرولیکی مورد استفاده قرار می گیرد و مزایای بسیار زیادی دارد. این محصول به واسطه مزایا و کاربردهای فراوانی که دارد امروزه فروش زیادی دارد و افراد زیادی علاقه مند به خرید و استفاده از آن می باشند. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره روغن هیدرولیک صنعتی صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره این محصول و مزایای آن بدست بیاورید.

روغن هیدرولیک صنعتی

روغن هیدرولیک یک روغن صنعتی بسیار پرکاربرد است که بیشتر برای انتقال انرژی مورد استفاده قرار می گیرد و به همین علت نیز در سیستم های هیدرولیکی که نیاز به انتقال انرژی است، کاربردهای زیادی دارد. توجه داشته باشید که وظیفه اصلی این روغن ها انتقال انرژی می باشد ولی بدون شک استفاده از آنها مزایای دیگری را نیز دارد. وظایف فرعی که این روغن ها در سیستم های هیدرولیکی ایفا می کنند شامل مواردی همچون انتقال حرارت، حذف انواع آلودگی ها از سیستم های هیدرولیکی، آب بندی درست و مناسب این سیستم ها و همینطور روانکاری مفید سیستم های هیدرولیکی می باشد. بنابراین شما با خرید و استفاده از این روغن ها می توانید از سایر مزایای آنها نیز برای سیستم های هیدرولیکی خود بهره مند شوید.

همچنین بخوانید: انواع روغن صنعتی

روغن هیدرولیک صنعتی

روغن هیدرولیکی صنعتی چگونه در سیستم های هیدرولیکی کار می کنند؟

سیستم های هیدرولیکی در زمان کار کردن گرمای زیادی را تولید می کنند که باعث ایجاد اخلال در عملکرد این سیستم ها می شود. تا زمانی که راهی برای انتقال این حرارت وجود نداشته باشد سیستم های هیدرولیکی نمی توانند گزینه مناسبی برای استفاده باشند. روغن هیدرولیک صنعتی در واقع این وظیفه را بر عهده دارد تا گرمای تولید شده توسط این سیستم ها را دریافت کرده و آن را به محیط بیرون منتقل کند. این روغن با دریافت گرما از سیستم های هیدرولیکی وارد بخش خنک کننده شده و خنک می شود و سپس مجددا وارد سیستم های هیدرولیکی می شود.

ویژگی های روغن هیدرولیکی صنعتی

یکی از اصلی ترین ویژگی های روغن هیدرولیک صنعتی این است که حتی در دماهای بسیار بالا نیز خاصیت روانکاری خود را حفظ می کند و باعث بهبود عملکرد سیستم های هیدرولیکی می شود. این روغن ها از نظر شیمیایی دارای ساختاری پایدار هستند و به همین علت در شرایط مختلف می توانند عملکرد و کیفیت خود را حفظ کنند. ویژگی بسیار مهم دیگری که این روغن ها دارند این است که به هیچ وجه باعث خوردگی قطعات مختلف در سیستم های هیدرولیکی نمی شوند. توجه داشته باشید که این روغن ها به صورت مستقیم با قطعات سیستم در ارتباط می باشند و در صورتی که اثر تخریبی روی قطعات داشته باشند نمی توان از آنها به عنوان یک گزینه مناسب برای سیستم های هیدرولیکی یاد کرد.

همچنین بخوانید: روغن هیدرولیک و ویژگی های آن

روغن هیدرولیک صنعتی

در گذشته خوردو ها با فرمان هایی تولید می شدند که چرخش در آن ها به سختی صورت می گرفت. اما امروزه فرمان هیدرولیکی جای این فرمان ها را در خودروها گرفته است. اما برای عملکرد بهتر و راحت تر این فرمان ها نیاز به استفاده از روغن هیدرولیک است. در ادامه به مبحث روغن هیدرولیک و ویژگی های آن نیز می پردازیم:

روغن هیدرولیک چیست؟

در هر دستگاهی برای این که حرکت راحت تر و با اصطحکاک کمتر صورت گیرد نیاز به استفاده از انواع روغن صنعتی وجود دارد. در خوردوها نیز در گذشته از فرمان های دستی استفاده می شد. البته هنوز هم این نوع فرمان ها در خوردوهای ایرانی وجود دارد و شاید تا دهه ها دیگر نیز بتوان رد پای این نوع فرمان ها را در خودروهای ایرانی پیدا نمود.

بعد از به بازار آمدن فرمان هیدرولیک برای این که این فرمان ها حرکت مناسب و بهتری داشه باشند روغن هیدرولیک فرمان نیز به بازار آمد. این نوع روغن وظیفه انتقال قدرت موتور را به فرمان خودرو دارد. با استفاده از این روغن چرخش و حرکت فرمان به سادگی صورت گرفته و قدرت نیز به راحتی به قسمت های دیگر خوردو انتقال می یابد.

وظیفه حرکت قطعات و سرعت درحرکت این قطعات بر عهده روغن هیدرولیک فرمان است.

روغن هیدرولیک و ویژگی های آن

ویژگی ها در روغن هیدرولیک

با توجه به عملکرد مهم روغن هیدرولیک در خودرو شاید تصور شود که این روغن ها تنها در خودروها قابل استفاده هستند. اما از این روغن در صنایع مختلفی استفاده می شود. اما برای این که این روغن ها را بتوان در صنایع مختلف و یا خودروها مورد استفاده قرار داد باید دارای ویژگی های مختلفی باشند.

روغن های هیدرولیک باید دارای روان کاری بسیار بالایی باشند. قابلیت حفظ این روانکاری در هر فشار و درجه حرارتی نیز نشان از برتری این نوع روغن ها دارد.
مواد تشکیل دهنده روغن باید دارای استحکام بالایی باسند. در غیر این صورت در هنگام استفاده از هم جدا خواهند شد.
در دماها و فشارهای متغیر باید از نظر شیمیایی نیز تغییراتی در ساختار روغن رخ ندهد.
به علت وجود اکسیژن در هوا نباید در روغن های هیدرولیک هیچ گونه لجنی تشکیل شود.
ویسکوزیته از عوامل مهم در این روغن ها است. از ویژگی های مهم این روغن ها دارا بودن ویسکوزیته ثابت است.
این روغن ها نباید در قسمت های دیگر خودرو ایجاد خوردگی و فرسودگی نماید.

روغن هیدرولیک و ویژگی های آن

چه زمانی نیاز به تعویض روغن های هیدرولیک در خودرو است؟

هرمالک خودرو باید بداند که چه زمانی نیاز است که روغن هیدرولیک خودرو خود را تعویض نماید. اما در صورتی که از این موضوع اطلاع کافی نداشته باشد لازم است که به این تغییرات در خودرو و روغن آن توجه نماید.

– در صورتی که روغن هیدرولیک سیاه شود.
– از روغن بوی سوختگی به مشام برسد.
– بر روی روغن کف ایجاد شود.
– روغن از حالت روانی خارج شده و سفت شود.
– رنگ روغن از شفافیت به سمت مات شدن برود.
– سطح روغن در قسمت تعبیه شده آن کمتر شود.

توجه نمایید که هیچ گاه دو نوع روغن هیدرولیک متفاوت را با هم در مخزن مخصوص نریزید. در صورت اختلاف در ویسکوزیته روغن ها این کار باعث ایجاد مشکلات زیادی در خودرو شما خواهد شد. سعی کنید همیشه روغن قبلی را کاملا از مخزن خالی و از روغن جدید با بهترین کیفیت و مرغوبیت استفاده نمایید.

روغن هیدرولیک و ویژگی های آن

چه عواملی برعملکرد روغن تاثیر مثبت دارد؟

عوامل زیادی بر این عملکرد تاثیر می گذارد. از آن جمله می توان به این تعداد اشاره نمود.

1- ویسکوزیته یا غلظت روغن
2- نوع مصرف
3- مقدار جذب رطوبت روغن
4- دارا بودن خواص اسیدی روغن
5- توجه به زمان تعویض روغن
6- مقاومت روغن در برابر اکسید شدن
7- توجه به مقدار گرمای تولید شده در سیستم

روغن هیدرولیک و ویژگی های آن

قیمت روغن های هیدرولیک به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت روغن هیدرولیک بسته به مواردی چند در بازار متفاوت است. از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت روغن می توان به این موارد اشاره نمود.

– برند روغن
– داخلی و یا خارجی بودن روغن
– استانداردهای روغن
– نوع خودرو

روغن هیدرولیک و ویژگی های آن

هنگام خرید روغن های هیدرولیک باید به چه نکاتی توجه نمایید؟

توجه به استاندارد روغن های هیدرولیک از مهم ترین نکات هنگام خرید روغن هیدرولیک است. برای خوردوهای بسیار قدیمی از نوع روغن های معدنی می توان استفاده نمود. امروزه استفاده از انواع روغن های هیدرولیک با دارا بودن خواص ویژه مانند: ضدزنگ، ضد اکسیداسیون، ضد سایش، دارای چسبندگی بالا و روغن های ضد آتش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. توجه نمایید که روغنهای ضد آتش بر عکس نام خود آتش می گیرند اما زمان بروز این این اتفاق طولانی تر خواهد بود. این روغن های هیدرولیک بیشتر درصنایع ودر مکان هایی استفاده می شود که دما در محیط بسیار زیاد است. مانند درب کوره های ذوب فلزات.

برای خرید انواع روغن صنعتی و روغن هیدورلیک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می توانید به سایت ما مراجعه و با کارشناسان در این سایت مشاوره نمایید.

برخی از مزایا و کاربردهای مهم روغن هیدرولیکی صنعتی

در کنار تمامی ویژگی ها و مزایایی که برای روغن صنعتی بیان کردیم باید توجه داشته باشید که این روغن ها به میزان زیادی روی افزایش طول عمر قطعات در سیستم های هیدرولیکی نیز تاثیرگذار هستند و استفاده از آنها از این نظر نیز می تواند مفید و کاربردی باشد. امروزه از این روغن ها در صنایع سبک و سنگین استفاده شده و از مزایای آن بهره مند می شوند. فرقی ندارد که شما از کدام یک از انواع سیستم های هیدرولیکی استفاده می کنید، در هر صورت شما نیاز به یک روغن هیدرولیک صنعتی بسیار با کیفیت دارید تا بتوانید عملکرد سیستم هیدرولیکی خود را بهبود دهید.

خرید روغن هیدرولیک صنعتی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به خرید روغن هیدرولیک صنعتی هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از خدمات وب سایت پترو اکسیر استفاده کنید.شما می توانید مناسب ترین قیمت روغن هیدرولیک در اصفهان، شیراز، تهران و … را از پترو اکسیر درخواست نمایید. علاوه بر این کیفیت و اصل بودن این روغن ها نیز به طور کامل به شما ضمانت داده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

همچنین بخوانید: انواع روغن صنعتی و کاربرد آن

روغن هیدرولیک صنعتی

کارکرد روغن هیدرولیک

دستگاه های هیدرولیک حرارت مازاد بسیاری را در کارکرد معمولی به وجود می آورند که بیشتر به خاطر بی تاثیر بودن خود اجزا مثل پمپ و موتور به وجود می آید . بدون راه حلی جهت انتقال گرما از این اجزا ، کاسه نمد ها و اجزای درونی به سهولت صدمه می بینند. برگشت روغن به مخزن که اغلب پیش از نقل و انتقال دوباره به دستگاه از یک سیستم خنک کننده رد می شود، به نگهداری دامنه دمای مناسب کمک می کند. روغن هیدرولیک در زمان خنک شدن دستگاه این امکان را دارد که گرما را به سیستم وارد کند.

همچنین مایع هیدرولیک ذرات و آب را از اجزای حساس از راه فیلترها یا دیگر وسایل تهویه مطلوب جا به جا می کند. روغن بی جنبش، در داخل اجزای حساس به جا می ماند و سبب می گردد تا آلودگی های محیط پیرامونش به آرامی از بین بروند.

در اکثر اجزای هیدرولیک، روانکاری نیاز است تا از قطعات درونی در مقابل فرسایش نگهداری شود. بی داشتن مزیت روانکاری، سیستم های هیدرولیک بدون اثر می باشند.

بیشتر دستگاه ها از روغن تصفیه شده یا مصنوعی بهره مند می شوند و جهت نائل شدن به استاندارد های مناسب مثل ویسکوزیته، نقطه افت و شاخص ویسکوزیته آماده و تولید می شوند. این سه مزیت بیشتر زمان گزینش روغن برای یک دستگاه ویژه مد نظر قرار داده می شوند؛ برای مثال، در صورتی که دمای محیط پایین باشد الزامی است روغنی با ویسکوزیته و نقطه افت درجه کم را برگزینید. در صورتی که دستگاه شما محدوده دمای گوناگونی را تجربه می کند، شاخص ویسکوزیته بالا خیلی اهمیت دارد.

بسیار اهمیت دارد که در سیستم هیدرولیک خود، احتیاج قطعات به ویسکوزیته را مد نظر قرار دهید. برای نمونه ، یک پمپ پیستونی بین 16 تا 40 سانتیمتر لازم دارد .

روغن هیدرولیک دسته ای از مواد افزودنی شیمیایی را جهت بهتر شدن کارکرد روغن و اجزای سیستم هیدرولیک دارد. این مواد افزودنی این امکان را دارند که مقاومت روغن در مقابل کف، مقاومت در مقابل خوردگی و زنگ زدگی و همین طور مزیت حفظ آب را تقویت کنند. مواد افزودنی همان چیزی است که روغن های مرغوب و نا مرغوب را از هم تفکیک کرده و سبب بهتر شدن ویژگی چسبندگی روغن می شود.

خصوصیات روغن هیدرولیک

  • امکان روانکاری خیلی زیاد ؛ روغن باید در هر دما و فشاری این خصوصیات را داشته باشد .
  • استحکام لایه روانکاری باید به اندازه ای زیاد باشد که از هم گسسته نشود. اگر این شرایط وجود نداشته باشد به کارگیری دیگر اجزای متحرک زیاد می شود.
  • از نظر شیمیایی مخلوط روغن باید ماندگار باشد و این خصوصیت در دما و فشار متغیر، دچار تغییر نشود.
  • به دلیل وجود اکسیژن، نباید تشکیل لجن دهد.
  • تحولات ویسکوزیته به خاطر تغییر دما باید تا جایی که امکان دارد کم باشد؛ به این معنی که روغن هیدرولیک باید ویسکوزیته ثابتی داشته باشد.
  • نباید روغن هیدرولیک بر اجزای حساس سیستم انتقال قدرت و اجزای آب بندی مثل کاسه نمد ها و رینگ ها اثر خوردگی داشته باشد.

شرایط نگهداری روغن صنعتی هیدرولیک

مورد بسیار مهمی که باید در زمان خرید روغن صنعتی هیدرولیک به آن دقت داشته باشید دقت به شرایط نگهداری این سبک روغن است چرا که با دقت به این که برخی از موارد سبب کم شدن عمر این روغن صنعتی می شود بهتر است موارد با اهمیت در محارست از آن را رعایت کنید تا طول عمر روغن شما زیاد شود. به طور کلی می شود گفت در صورتی که قصد داشته باشیم به طور صحیح از روانکارها و روغن های صنعتی مانند روغن صنعتی هیدرولیک نگهداری کنیم ، باید این محصول در مکانی سرپوشیده و دور از نور آفتاب باشد و همین طور در برابر بارش باران و برف هم قرار نداشته باشد. چرا که این موارد سبب کم شدن طول عمر روغن می شود و در زمان استفاده این روغن خواص خود را از دست خواهد داد. همین طور دقت داشته باشید در صورتی که روغن در محدوده دمای 20 درجه سانتیگراد قرار داده شود کمک زیادی به حفظ کیفیت آن می کند.

شیوه استفاده از روغن هیدرولیک

پیشنهاد می شود که جهت استفاده از این روغن اول مخزن دستگاه و مجاری سیستم توسط یک شوینده هیدروکربنی شستشو داده شود و پس از آن روغن صنعتی هیدرولیک به دستگاه وارد شود. همین طور دقت داشته باشید این امکان وجود دارد که جهت افزایش طول عمر روغن هیدرولیک آن را در درون سیستم های هیدرولیکی قرار دهید و هر هفته یا هر ماه با نظارت دستگاه از وجود نشتی مطمئن شوید و اگر نشتی داشت با تغییر سر وقت از هدر رفتن روغن هیدرولیک پیشگیری کنید. همین طور دقت داشته باشید که عوض کردن به موقع روغن هیدرولیک بسیار مهم است و طول عمر دستگاه شما را افزایش می دهد.

زمان تعویض روغن هیدرولیک

دلیل های گوناگونی وجود دارد که شما باید جهت تعویض سیستم روغن هیدرولیک به آن ها دقت کنید و در صورتی که شما این موارد را مشاهده کردید به این معنی است که وقت عوض کردن روغن فرا رسیده است.

یکی از مواردی که در عمر روغن هیدرولیک بسیار اهمیت دارد تعویض به موقع آن است. در این میان توجه داشته باشید که این روش اثر گذار ترین شیوه جهت بیشتر کردن عمر روغن هیدرولیک است که برای این امر نیاز است از آنالیز روغن برای مشخص کردن علمی زمان مطلوب جهت عوض کردن روغن استفاده شود. آزمون های با اهمیت برای این کار شامل بررسی عدد اسیدی و عدد بازی است که از آن می شود برای برنامه ریزی جهت عوض کردن روغن هیدرولیک بهره مند شد.

شرکت پترواکسیر آسیا ارائه دهنده انواع روغن هیدرولیک است و این محصولات را به طور کاملا استاندارد تولید کرده و به صنایع داخلی ارائه می نماید.
از شما دعوت می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر برای قیمت روغن هیدرولیک و خرید روغن هیدرولیک با مشاوران پترواکسیر آسیا تماس حاصل فرمائید.

 

در روغن های هیدرولیک صنعتی از دسته ای از افزاینده ها به جهت رویا رویی با تاثیرات سایش، اکسیداسیون، کف کردن و همین طور بهتر شدن شاخص لزجت و روانکاری استفاده می شود.

از ایرادات این روغن ها که با بهره گیری از افزاینده ها هم امکان رفع شدن ندارد ، می شود به امکان اشتعال و زیاد شدن لزجت در فشار زیاد اشاره کرد. خطر به کارگیری این روغن ها، در خیلی از مصارف صنعتی مانند دستگاه های تزریق پلاستیک، ماشین آلات معدنی ذغال سنگ و تجهیزات مجاور کوره ها را باید مد نظر قرار دارد. ویژگی لزجت – فشار، استفاده روغن های معدنی را به فشارهای زیر 1000 بار محدود می کند.این روغن ها با مواد سازنده بیشتر آب بندها به جز لاستیک های بوتیلی هماهنگی دارند.

انواع روغن هیدرولیک

محلول های شیری روغن در آب

با افزودن ذرات ریز روغن به آب ، سیالی با ویژگی های نزدیک به آب ایجاد می شود . وجود امتیازات ضد اشتعال و نیروی تراکم ناپذیری زیاد به علاوه خنک کاری خوب ، سیال نسبتاً قابل قبولی را ایجاد می کند. اما با این همه به خاطر ضعیف بودن ویژگی روغنکاری و کم بودن لزجت و در آخر به وجود امدن نشتی زیاد، اصولا جایگزین مطلوبی برای روغن های معدنی نیست. اما به به طور گسترده ای در ماشین آلات معدنی و پمپ های با سرعت پایین به کار برده می شود.

محلول های شیری آب در روغن

محلول شیری آب در روغن به عنوان یک سیال هیدرولیک ضد اشتعال به کار برده می شود. قطرات ریز آب به روغن افزوده شده و ویژگی های نزدیک به روغن به وجود می آورد . با اضافه کردن قطرات آب، ویژگی های روغنکاری شدیدا کم می شود. محلول اصولا از 60درصد روغن و 40 درصد آب بدست می آید. به جهت استفاده از عمر بهینه ی محلول، بهتر است دمای کاری کمتر از 25 درجه سانتیگراد نگه داشته شود، اما در هر صورت افزایش دما تا 50 درجه سانتیگراد هم مجاز است. در درجه حرارت های زیادتر، به خاطر بخار شدن آب محلول، از ویژگی ضد اشتعال سیال کم می شود.

الزامی است مواد به کار برده شده در تولید اجزا سیستم های هیدرولیک با سیال هیدرولیک سازگار باشند. برای نمونه، مصرف مگنزیم و کادمیم در ساختمان اجزاء ایراداتی را به وجود می آورد. در این نوع سیستم ها از چوب پنبه و همین طور آب بندهای با جنس بوتیل نباید بهره مند شد. بیشتر اجزاء هیدرولیکی که جهت کار با روغن های معدنی آماده شده اند را می شود در سیستم های شامل سیال فوق هم به کار برد .

سیالات آب گلیکول

این طور سیالات که از مرغوبیت روانکاری کم تری در قیاس به روغن های معدنی بر خوردار می باشند، اول به خاطر امکان اشتعال کم در هواپیما به کار برده می شدند. مرغوبیت روانکاری آن ها در قیاس به روغن های معدنی کم تر بوده و وجود آب ، استفاده آن ها را در درجه حرارت های زیاد محدود می کند. در سیستم هایی که از آب گلیکول برای روانکاری بهره مند می شوند، به کارگیری مواد پیشگیری کننده از خوردگی و اکسیداسیون بسیار مهم است.

به همین خاطر از این روانکار در سیستم های حاوی فلزاتی مانند روی، منیزیم، کادمیم و آلومینیوم نمی شود استفاده کرد.این سیال به بیشتر رنگ ها حمله می کند پس مصرف آن در کنار رنگ ها توصیه نمی شود. سیال آب گلیکول خیلی پایدار است و به خاطر داشتن وزن مولکولی کم، نسبت به برش حساس نیست. همین طور به خاطر وجود ویژگی ضد یخی در آن، جهت استفاده در دماهای کم کاربرد دارند.

انواع روغن هیدرولیک

فسفات استر

این نوع سیالات دارای ویژگی های مقاومت به شعله سیار مطلوبی هستند و در صنایعی که خطر ایجاد شعله زیاد است مانند ماشین های تزریق پلاستیک به کار برده نمی شوند . از لحاظ ویژگی روانکاری در حد روغن های معدنی و یا حتی در برخی استفاده ها مطلوب تر از آن ها عمل می کند .مواد الاستومری که در نزدیکی فسفات استرها قرار دارند باید به دقت انتخاب شوند. در این موارد برخی از پلیمرهای سیلیکونی و لاستیک های بوتیل مناسب اند. برخی از فلزات مثل آلومینیوم و بیشتر رنگ ها در برابر این سیال صدمه می بینند. ویژگی های عالی فسفات استر استفاده آن را در مکان های خطر اجتناب ناپذیر می کند.

انتخاب روغن هیدرولیک

برای گزینش یک روغن هیدرولیک مناسب برای سیستم هیدرولیک، اول باید اطلاعات لازم از شرایط ایده آل یک سیال هیدرولیک موجود باشد. یک سیال ایده ال باید شامل امتیازات زیر باشد:

البته هیچ سیالی به خودی خود تمام ویژگی های بالا را ندارد اما می شود سیالی را برگزید که با دقت به همه شرایط ذکر شده و همین طور شرایط کارکرد سیستم هیدرولیک، مطلوب ترین گزینه باشد. در این راه یک طراح باید ویژگی های اصلی سیستم را به طور مطلوب بشناسد.

ویژگی های اصلی سیستم

  • حداکثر و حداقل درجه حرارت کاری
  • درجه حرارت محیط
  • نوع پمپ به کاربرده شده
  • نوع شیرهای کنترلی
  • فشار کاری
  • سیکل عملکرد
  • عوامل اثرگذار در گزینش سیال هیدرولیک
  • توانایی روغنکاری
  • مرغوبیت روانکاری، امکان حمل بار، ضریب اصطکاک، تحولات ویسکوزیته بر اثر تغییر دما
  • کار در دمای بالا
  • مقاومت حرارتی، اکسیداسیون، نقطه اشتعال، نقطه تبخیر
  • امتیازات الکتریکی
  • پایداری در مقابل ولتاژ ناگهانی، ضریب هدایت، قطبی شدن در میدان های مغناطیسی
  • سازگاری
  • سازگاری با آب بندها، سازگاری با سایر سیالات، پذیرش مواد اصلاح کننده، سازگاری با فلزات،
  • خواص فیزیکی
  • چگالی، انبساط حرارتی، رینولدز بحرانی، کاویتاسیون
  • محیط کار و ایمنی
  • مقاومت در برابر آتش، سمی و بودار بودن

همچنین بخوانید: تولیدکنندگان روغن های صنعتی و مواد شیمیایی اصفهان

انواع روغن هیدرولیک

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.