loading

روغن صنعتی موبیل MOBIL Oil

روغن صنعتی موبیل   MOBIL Oil

روغن صنعتی موبیل   MOBIL Oil


روغن صنعتی موبیل   MOBIL Oil

شرکت آمریکایی موبیل در سال 1911 فعالیت خود را آغاز نمود اما ثبت این کمپانی در سال 1920 صورت پذیرفت . سهام کمپانی بزرگ نفتی موبیل پس از به ثبت رسیدن توسط کمپانی اکسون در سال 1999 خریداری شد. این دو شرکت پس از ادغام شدن با یکدیگر با نام تجاری اکسون موبیل فعالیت خود را آغاز نمودند.

این شرکت دارای سابقه طولانی در عرصه روغن و نفت در دنیا است و محصولات موبیل در بیشتر نقاط جهان به فروش می رسد. در حقیقت دومین شرکت فعال در زمینه نفت و روغن دنیا موبیل است ، که بازارهای نفتی دنیا را در اختیار دارد. شرکت موبیل در حال حاضر یک برند بزرگ تجاری در زمینه نفت ، تولید و فروش انواع روغن و روان کننده می باشد. کمپانی موبیل با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته و روز دنیا نیاز مصرف کنندگان را در زمینه انواع روغن و روان کننده را تامین کرده است.

انواع روغن صنعتی موبیل

  • روغن انتقال حرارت موبیل
  • روغن موتور موبیل
  • روغن ترانسفورماتور موبیل
  • روغن توربین موبیل
  • روغن دنده یا واسکازین موبیل
  • روغن کمپرسور موبیل
  • روغن هیدرولیک موبیل

معرفی انواع محصولات روغن موبیل MOBIL

1 – روغن موتور موبیل

از شناخته ترین و پرفروش ترین محصولات این شرکت روغن موتور موبیل در ایران و سایر نقاط جهان است. روغن موتور موبیل دارای تنوع محصول زیادی است ، این روغن موتور ضمن برخورداری از کیفیت بالا از محبوبیت زیادی بین مصرف کنندگان روغن موتور برخوردار است. به طور کلی می توان روغن های موتور موبیل را به عنوان یکی از برترین برندهای روغن موتور جهان معرفی نمود. تنوع روغن موتور موبیل بسیار زیاد است ، این نوع از روغن موتورهای موبیل نیز برای موتورهای دیزلی دارای انواع مختلفی است و با توجه به نیاز مصرف کننده تولید و عرضه می گردد.

2 – روغن چند منظوره موبیل

از دیگر محصولات موبیل می توان به روغن های چند منظوره اشاره کرد . همان که از نام این روغن ها مشخص است ، دارای استفاده چند منظور هستند و در انواع مختلفی روانه بازار می شوند :

  • روغن موبیل چند منظوره Mobil Dte fm 100
  • روغن موبیل چند منظوره Mobil Dte fm 220
  • روغن موبیل چند منظوره Mobil Fm 100 spray
  • روغن موبیل چند منظوره Agri super 10w-30

3 – روغن هیدرولیک موبیل

یکی دیگر از محصولات با کیفیت شرکت موبیل ، روغن هیدرولیک موبیل است . این روغن هیدرولیک دارای کاربردهای مختلفی بوده و در یک زمان دو نقش را بازی می کند . نقش اول روغن هیدرولیک موبیل روانکاری و نقش دوم آن انتقال قدرت است که از طریق شیلنگ های مخصوص صورت می گیرد.

روغن هیدرولیک DTE موبیل MOBIL دارای ویژگی های ضد سایشی و ضد نفوذ هوا در سیستم های هیدرولیکی است.

روغن هیدرولیک موبیل سری Mobil DTE 10 Excel  Series :

کاربرد این نوع از روغن های هیدرولیک برند موبیل جهت تجهیزات های هیدرولیک مدرن  با فشار بالا است . این روغن های با ویژگی هایی همچون پایداری بالای حرارتی و ضد اکسیداسیون مانع تشکیل روسب در سیستم های هیدرولیکی می شوند. همچنین امکان محافظت از قطعات را در دمای پائین را با شاخص برشی و ویسکوزیته پایدار فراهم می کند .

روغن هیدرولیک موبیل سری Mobil DTE  20 Ultra Series :

این روغن برای استفاده در پمپ های با فشار و خروجی بالا در مقایسه با روغن های مشابه با عملکرد ضد سایش و عمر طولانی و فواصل تخلیه روغن تا 2 برابر تولید شده اند .

روغن هیدرولیک موبیل سری Mobil SHC Cibus :

این روغن دارای خاصیت بارگزاری های مکرر و ثابت ماندن در دماهای بالا و پائین با کارایی بالا NSF H1 است . روغن Mobil SHC Cibus جهت استفاده در تجهیزات صنایع غذایی و بسته بندی مواد غذایی تولید شده است.

روغن های هیدرولیک موبیل سری Mobil SHC  500 :

کاربرد این روغن در دماهای پائین ثابت شده با شاخص ویسکوزیته بالا می باشد. از خواص آن می توان به خاصیت بالای ضد سایش و رسوب اشاره کرد . این روغن جهت پمپ های فشار قوی ، سیستم های هیدرولیکی پیستونی و دنده ای با فشار و دمای بالا دارای تجهیزات فلزی کارکرد زیاد تولید شده است .

روغن هیدرولیک موبیل سری Mobil SHC  Hydraulic EAL :

روغنی قابل تجزیه بر پایه سنتیتیک است که در سیستم های هیدرولیکی تحت شرایط کاری فشار بالا در دمای پائین کنترل شده کار می کند و دارای ویژگی قوی ضد سایشی است .

روغن های هیدرولیکی موبیل سری Univis  N :

برای استفاده در محیطهایی با فشار حرارت بالا و تجهیزات مداوم کار مناسب است و دارای شاخص پایداری برشی و وسیکوزیته بالا می باشد .

روغن های سری Nuto  H هیدرولیک موبیل :

مناسب جهت استفاده در تجهیزات با شرایط کار معمولی است . این روغن خاصیت بالای ضد سایش دارد . قابلیت عالی این روغن در کاربرد هایی با نشت روغن بالا و پمپ های دنده ایی و پیستونی و شعاعی که دارای نشت هایی در کار هستند این روغن ها را متمایز کرده است.

روغن های موبیل هیدرولیک سری Mobil  Hydraulic AW :

روغنی با خاصیت ضد سایش و کاهش اثر رطوبت بر روی سیتم های هیدرولیکی است . این روغن مانع فرسودگی تجهیزات هیدرولیکی با شرایط کار متوسط می گردد.

روغن هیدرولیک موبیل سری Mobil Pyrotec HFC 46 :

این روغن روانکار موبیل مقاوم در برابر آتش با سیال آب گلیکول هیدرولیک در تجهیزات با شرایط کار شدید است .

روغن هیدرولیک موبیل سری Mobil Pyrotec HFD-U :

روانکاری هیدرولیک تولید شده با استاندارد DIN EN ISO 12922 و مقاوم به آتش است . این روغن انعطاف پذیر بر پایه سنتیتیک و افزودنی های مرغوب جهت سیستم های هیدرولیکی است که در دو گرید 46 و 68 تولید می گردد.

4 – روغن ترانسفورماتور موبیل

روغن های ترانسفورماتور موبیل بر پایه نفتیک تولید شده و عمر بالایی دارند. انواع روغن های موبیل ترانسفورماتور سری MOBILECT با خاصیت دی الکتریک خوب و اکسیداسیون ، در دو کلاس 35 و 44 دارای کیفیت بالا و بر پایه معدنی تولید و عرضه می شود.

5 – روغن توربین موبیل

روغن های توربین موبیل قابل استفاده برای سیکل های ترکیبی و توربین های هیدروالکتریک و انواع توربین های بخار هستند .  روغن های MOBIL DTE توربین موبیل قابل اطمینان و بسیار با کیفیت هستند که روغن توربین موبیل سری MOBIL DTE 700 SERIES فاقد روی بوده و مناسب برای استفاده در توربین های بخار و گاز است.

انواع روغن های توربین سری Mobil DTE :

  • روغن توربین موبیل Mobil DTE  700
  • روغن توربین موبیل Mobil DTE  800
  • روغن توربین موبیل Mobil DTE 932 GT

روغن توربین موبیل سری Mobil DTE700 :

این روغن توربین دارای افزودنی های آنتی اکسیدان ، ضد فوم ، مهار کننده ضد خوردگی و ضد زنگ است . این افزودنی ها در برابر تخریب شیمیایی و اکسیداسیون مقاومت بسیار عالی دارند.

روغن توربین موبیل سری  Mobil DTE800 :

این نوع از روغن توربین برای توربین های سیکل ترکیبی گازی با طول عمر بالا و قابل اطمینان تولید شده اند. این مدل از روغن های موبیل با توجه به خاصیت های ضد خوردگی ، عدم ایجاد رسوب لجن و آلودگی آب ، محافظ خوبی برای تجهیزات توربین ها به شمار می آید.

روغن توربین موبیل Mobil DTE 932 GT :

مناسب برای توربین های بزرگ تحت شرایط کار طولانی و شدید با عملکرد بالا تولید شده است. این نوع از روغن توربین موبیل مخصوص توربین های جنرال الکتریک فریم  3،  5،  6، 7 و 9 با یاتاقان مشترک و مخزن روغن هیدرولیک استفاده می گردد .

6 – روغن دنده یا روغن واسکازین موبیل

روغن های واسکازین موبیل روغنی سنتیتیک هستند که باعث بالا رفتن طول عمر سیستم های گیربکس و دنده می شوند. روغن دنده موبیل دارای مقاومت عالی بوده و در دماهای مختلف تغییرات گرانروی کمی ، شاخص ویسکوزیته بالا ، ضد خوردگی و اکسیداسیون و خاصیت جدایی پذیری بالای آب از روغن هستند .

روغن دنده موبیل سری Mobil SHC Gear :

این روغن واسکازین موبیل با خاصیت های عالی خود تعمیر و نگهداری از گیربکس های صنعتی را کاهش می دهد. روغن دنده موبیل نسبت به روغن معمولی مصرف انرژی را تا 3.6 درصد کاهش می دهد. این روغن با گریدهای 1500 ، 3200 و 6800 برای دنده های مارپیچی شکل ، انواع دنده های فولادی و چرخ دنده های مونتاژ شده صنعتی سرعت پائین و بار زیاد تولید و عرضه شده است.

روغن موبیل دنده های مصنوعی سری Mobil SHC  600 :

این روغن ها دردمای شدید و تحت بار های سنگین کار می کنند و کاربرد های صنعتی زیادی به دلیل تحمل و عملکر بالا دارند .

روغن حرفه ایی توربین بادی Mobil SHC  Gear 320 WT :

روغنی سنتیتیک است و مناسب برای محافظت از گیربکس های توربین بادی ، که در حالت کار شدید و دمای بسیار پایین یا زیاد و محیط های خورنده کار می کنند .

7 – روغن کمپرسور موبیل

روغن Mobil SHC Rarus Series مخصوص روان کاری کمپرسور هوای پیچ و دوار Supreme Performance و پره های سخت شامل سری 400 ، 800 و 1020 تولید شده است .

 

روغن های کمپرسور موبیل سری Mobil Rarus SHC 1020 :

روان کننده ای کاملا سنتیتیک است  و با ایجاد شرایط ضد سایش و ضد اکسیداسیون و تخریب حرارتی تولید می گردد. کارکرد آن نسبت به مراتب از روغن های معدنی بهتر است . این روغن ها خطرهای ناشی از آتش سوزی و انفجار را کاهش داده و ایمنی تجهیزات را تضمین می کند.

روغن های کمپرسور موبیل سری 800 Mobil Rarus :

کاربرد این روغن برای روانکاری کمپرسور های رفت و برگشت سیلندر پیستونی عادی ، کمپرسور های هوای یک مرحله ای و چند مرحله ای و کمپرسور های رفت و برگشتی و چرخشی ، با درجه گرانروی پایین است . این روغن برای کمپرسور های هوای اکسیژن ساز استفاده نمی گردد .

روغن های کمپرسور هوای بدون خاکستر موبیل سری Mobil Rarus 400 :

این روغن برای کمپرسورهای هوای فشرده با چرخ دنده و یاتاقان میل لنگ ها تحت شرایط کم کار و یا دائم کار بر پایه مواد معدنی مرغوب تولید شده است .

8 – روغن انتقال حرارت موبیل

روغن های انتقال حرارت موبیل دارای مقاومت بالا در مقابل گرما ، ضریب انتقال پائین ، اکسیداسیون بالا ، تشکیل امولسیون ، حلالیت و انتقال حرارت عالی بر پایه معدنی مرغوب در سیستم های گرمایی غیر مستقیم استفاده می گردد. این روغن ها شامل روغن های سری 600 Mobiltherm ، Mobiltherm32 ، Mobiltherm43 و SHC Cibus 32 HT هستند .

روغن های موبیل سری 600 Mobiltherm

روغن موبیل سری 600 در کاربردهای سخت و قابل اطمینان کاربرد دارد و دارای ویژگی های عالی می باشد . روغن موبیل سری 600  شامل 603 ،  605 ، 610 و 611 می باشند.

روغن موبیل سری Mobiltherm 32 :

روغنی حلال بر پایه پارافین تصیفه است که در دماهای عملیاتی زیاد مقاومت بسیار بالایی دارد. از خاصیت این روغن می توان به انتقال حرارت خوب اشاره کرد که باعث عمر طولانی روغن می گردد.

روغن موبیل Mobiltherm 43 :

روغنی برپایه پارافین است و مناسب برای سیستم های منتقل کننده حرارت به صورت بسته و با هدایت گرمایی ویژه و منعطف است. این مدل از روغن موبیل دارای راندمان گرمایی بالا بوده و در دمای پائین هم کار می کند و در برابر اکسیداسیون و ترک خوردگی مقاومت بالایی دارد .

روغن موبیل SHC Cibus 32 HT :

این روغن یک روان کننده کاملا سنتتیک قابل استفاده در تاسیسات گرمایشی ثبت شده در NSF H1 است . از ویژگی های این روغن مقاومت خوب در برابر ترک خوردگی و اکسیداسیون سمی شیمیایی می توان نام برد . عمر این روغن طولانی بوده و رسوب و لجن کمتری نیز تولید می کند. همچنین این روغن در محیط های سرد با گرانروی کم هم قابل استفاده است .

مقالات

Mobil Pyrotec HFC 46Mobil Pyrotec HFD-Uروغنروغن انتقال حرارت موبیلروغن ترانسفورماتور موبیلروغن توربین موبیلروغن چند منظوره موبیلروغن دنده موبیلروغن کمپرسور موبیلروغن موتور موبیلروغن هیدرولیک موبیلموبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.